Sidor

torsdag 24 november 2011

Valparna äter, sover och växer

Jag hann tyvärr inte ta några bilder idag innan det blev mörkt ute. Utan solljus ute blir det så fruktansvärt dåliga bilder. Kika in imorgon, för då kommer det nya bilder.

Igår var Mozes och jag ute och tränade lite. Sedan valparna kom har han varken fått speciellt med uppmärksamhet, träning eller motion, så det var raketfart som gällde. Jag tränade långa liinjetag och Mozes sprang ändå förbi dem. Jag hade förstås inte några glasögon på mig och kunde absolut inte så en dummy på så långt håll. Därför fick jag chansa när jag blåste stopp. En uppvisning i hur man inte ska lägga upp en träning. Fast Mozes satte på näsan direkt när jag stannat honom och löste uppgifterna. Det är ju tur att en av oss fungerar som den ska.

Idag har jag pysslat ihop en julkrans till dörren. Som stomme använde jag gamla björkkransen jag band till i våras och som sedan smyckades med nyopn för att bli höstlik. Denna krans blev inbäddad i mossa och smyckades sedan med några av de torkade frukterna. Rätt mysigt faktiskt.

Jag tycktedet såg ut som Puma hade mask (den katten är helt hopplös på att skaffa sig mask!) och jag fick förstås mindre panik. Puma och jag är inte helt överrens om avmaskning och förr gick det ofta våldsamt till. För ett par år sedan fick jag recept på avmaskningmedel som man sätter på kattens hud, i nacken, vilket har varit suveränt till henne. Tyvärr hade jag inget hemma och kom inte heller fram till veterinären för nytt recept. Däremot hade jag köttsmaksatta avmasningspiller (Pearl Jams och Ofelias) och tänkte att det nog skulle gå bra ändå. Det gick det inte. Aj, kattklor gör ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar