Sidor

måndag 28 november 2011

Öppna ögon

En tikvalpen har öppnat sina ögon och de andra är på väg. Jag har en känsla av att de börjat höra lite också. Dessutom håller de på att börja gå, vinglandet har blivit lite mer stabilt. Det är onekligen en spännande tid för och med valparna nu. Härligt!

* * *
Idag har jag handlat den nästsista julklappen, den sista ska beställas på nätet och är till mamma. Jag hade gärna delat med mig av mina inköp men jag får låta det bli en överraskning på julafton även för min bloggläsande familj.

* * *
Bilen var helt prickig idag, all gyttja som blåst omkring har skitat ner allt. Annars var inga större saker sönder och vi har fortfarande el. Telefon och tv har ju inte fungerat sedan förra hösten så det har jag inte ens kollat. Däremot har jag hört talas om en vän som också haft problem med Telia och har efter massor av telefonsamtal kommit i kontakt med en speciell "grupp" som tar hand om särskilda fall och inte släpper dem förrän alla problem är lösta. Tydligen har en person ansvar för ett fall, vilket innebär att de kan följa upp och man som kund kan ha en kommunikation med Telia. Jag vet inte om jag ska skratta och gråta. Finns det verkligen en grupp för detta? Är inte det normal kundservice? Uppenbarligen inte för Telia. Nu ska jag försöka samla energi för att ringa och skälla tills också jag blir ansluten till den här "gruppen", ett mycket hett efterlängtat medlemskap. Imorgon väntar således timmar i telefon...

* * *
Idag på stan köpte jag en tidig julklapp till mig själv. Jag hoppas att den är så bra som alla säger och att jag ska kunna halvera dammsugningen. För er som inte vet, är en Furminater en kam som minskar fällningen med 90%. Jag har lärt mig att man aldrig får kamma en labrador eftersom man riskerar förstöra underullen, som gör att de håller värmen även i kallt vatten. Men om fällandet så bara kan halveras är jag redo att själv sy och sticka kläder till dem för att hålla värmen.

 * * *
Mozes gör allt för att minska det ekonomiska förfallet här i Buskelund. Varje gång han serveras riktugt dyrt hundfoder matvägrar han och äter inte förrän han får sin gröna Doggy, med vatten och en skätt solrosolja. Det är svårt att tro att han av alla är så kräsen vad det gäller hundmat. För allt som inte är hundmat äter han med glädje, framförallt om det ligger på köksbänken eller i soptunnan. I över en vecka har Mozes fullkomligt matvägrat, hans Doggy var slut och jag serverade honom Majas torrfoder. En hund som käkar rutten frukt och äggskal borde väl få ner åtminstone några deciliter Royal Canin. Men icke! Igår fick han en stor skål med sin älskade Doggy, serverad precis som han vill ha det och lyckligare hund har jag knappt sett.

* * *
Valparna kommer bli allt annat än lyckliga någon gång inom de närmsta dagarna, då de ska avmaskas. Bara avmaskningsmedel för alla djur i huset gick på över  kr. Jag borde verkligen inte klaga på att Mozes äter billigt foder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar