Sidor

måndag 21 november 2011

Måndag

Eftersom vi var så säkra på att Pearl Jam var nere hos grannen, så blev det lite av en chock när vi insg att han faktiskt va borta på riktigt. Att det dessutom skymtats rävar i skogen, gör mig bara så ledsen. Fem (5) katter har jag haft som räven troligtvis tagit. Då kom räven och ylade framför huset när Ellen löpte. Vi filmade och jag ringde vansinnigt arg till kommunjägare. Han löste det hela och sedan dess har mina katter fått vara i fred. Tills nu vill säga. Pearl Jam var inte med oss länge, men han satte djupa tass avtryck i mitt minne och hjärta.

När Klara-Fina fick se valparna idag bara skrek hon. Någon har rivit valparna, HJÄLP! Men det var ju bara jag som märkt dem med nagellack. Att märka med tippex är ,ycket bättre, det syns mer och luktar mindre. Men nu fanns det inte till hands och jag kände att jag ville märka dem direkt. Det blev rosa nagellack med lite glitter i, inte illa det heller.

Maja har så mycket mat och valparna är så tjocka. Jag har börjat oroa mig för mjölkstockning, trots att Maja ligger bra i temp och det sttrömmar mjölk genom varje spene. Men något måste jag ju oroa mig för, annars hade ju inte jag varit jag. Och med denna valpkull går allt så smidigt att jag knappt kan tro det.

Klara-Fina ville absolut ha med sig torkade äppelchips till skolan imorgon, till fruktstunden. Vi satte igång att göra äppelchips och tokrade citron, apelsin och grapefrukt samtidigt till dekoration av julklappar. När jag var i grönsakslådan och rotade hittade jag en påse kastanjer, så till kvällsmat blev det rostade kastanjer. Nåja, sämre kan man ha det en måndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar