Sidor

onsdag 2 november 2011

Sjuk, sjukare, sjukast

Sjuk idag. Maginfluensa, halsont och hostningar. Troligtvis värsta tänkbara kombination, så känns det iallafall. Nu på kvällen utökades allt med lite feber också.

Hemma hos mamma råder det kennelhosta. Dante får således inte starta på sitt kkl på fredag. Tur i oturen är att ingen av hundarna är riktigt dåliga, det är mest lite hostande här och var. Det är ju min absoluta skräck att Maja ska bli drabbad av något sådant, nu när hon är dräktig. Jag har hört två hostningar från henne, men hoppas innerligt att det inte blir mer.

Klara-Fina och jag har försökt känna på Majas mage, men vi känner inga fosterrörelser. Jag har aldrig gjort det på någon av våra tikar som varit dräktiga. Det hade varit mysigt att känna lite på de små liven därinne. Maja tycker det är urmysigt när vi försöker, så det fortsätter vi med.

Förra veckan började vi öka maten lite till Maja. Idag satte vi in ett extra mål mat mitt på dagen. Det var uppskattat! Jag hoppas att jag blir frisk nog snart för att få upp valplådan till mitt rum, så Maja får vänja sig vid att ligga i den. Fröken Lenngren är lite bortskämd och jag gissar att det inte kommer ta så lång tid för henne att dra upp alla valparna till min säng, så får jag ligga i valplådan istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar