Sidor

tisdag 29 november 2011

Mannen som sade ja

Igår började jag läsa en ny bok; Mannen som sade ja, av Danny Wallace. Danny skriver om sig själv, hur han förvandlats till en negativ enstöring och bestämmer sig för att säga ja till ALLT under 24 timmar (i början av boken) och han får inte heller förklara varför. Jag tyckte det lät som en väldigt spännande idé och tänkte att jag någon gång skulle testa, det där med negativ enstöring lät ju lite bekant.

Jag bestämde mig för att vänta ett litet tag tills jag testade och det var verkligen tur. För idag knackade det på dörren och utanför stod Jehovas Vittne, det var första gången någonsin de kommit hem till mig. De ville komma in och berätta lite. Jag sa nej. De ville åtminstone ge mig sin tidning. Jag sa nej. De bad att få återkomma. Jag sa nej.

I bokhyllorna nästa år; Kvinnan som sade nej, av Sanna Pettersson.

Fast jag har hunnit med att säga ja idag. Till Mozes. Tyvärr är kvaliteten inte så bra på bilderna, eftersom han ibland är så snabb att kameran omöjligt hinner fokusera. Det kanske inte är bilder att visa upp, men det här är min blogg och till dessa bilder säger jag JA. Enjoy:
Nytt diettips från Mozes. Matvägra i en vecka och du får en getingmidja.
Titta han flyger, igen.
Kass bild, men han ser så go ut när han hoppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar