Sidor

tisdag 1 november 2011

Gör ni inget annat än att träna?

Så sa Klara-Fina när hon kom hem från skridskoåkning med fritids idag. Idag stod närsök på schemat. Mozes är superduktig på just närsök, men jag tycker han har börjat slarva lite när jag skickar honom på dirigering och sedan blåser närsök. Tränar vi bara närsök så är han supernoga och håller sig inom ett litet litet område. Jag antar att det bara är mer träning som gäller, så fungerar det snart utmärkt även på dirigeringar.

Idag när vi tränade märkte jag också hur vimsig runt mina ben Mozes var och jag insåg att jag under senaste tiden släppt väldigt mycket på lydnaden för att han varit så extremt lydig. Idag uppfattade jag nästan det som om han blivit osäker av att inte ha mina strikta regler att luta sig mot och därför inte riktigt vet vad han ska göra. Så nu ska det bli ordning och reda igen.

Ordning och reda ska det förresten bli i hela Buskelund. Den där listan jag skrev förra veckan, där har ju knappt något blivit avbockat. Det ska det bli imorgon! Apselut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar