Sidor

fredag 4 november 2011

Drottning Dräktig

* * Jag har sett att det är några som har försökt ringa vid flertalet tillfällen. Min mobil är på lagning/utbyte efter sitt försvinnande i somras och ersättningsmobilen är väldigt opålitlig (det kommer bara sms om missade samtal, utan att det ringt). Hemtelefonen fungerar inte alls eftersom ledningen är avkapad och Telia aldrig någonsin skickar ut en tekniker som kan laga det -grrrrr. Vill ni få tag på mig och inte kommer fram på telefonen, så skicka ett mejl! * *

* * *
Efter några dagar med magsjuka och endast intag av avslagen Coca-cola, proviva blåbärsdryck och rostat fransbröd måste jag säga att Varma koppens minestrone smakar sagolikt gott!

Den enda som har uppskattat min magsjuka är frk Anna Maria Lenngren (aka Maja). Hon har legat bredvid mig i sängen hela tiden, tätt tätt intill. Den stora magen växer och växer. Jag blir fortfarande inte klok på om det är valparna som är många eller stora, eller om det är mest är mat. Frk Lenngren är väldigt medveten om sin dräktighet och därmed sin särställning. Detta utnyttjar hon till fullo, till Mozes stora förtret. Han vill ju helst ligga närmst matte, men får se sig slagen av Drottning Dräktig. Igår när jag gav dem mat såg jag också att Maja utnyttjar samma knep som hennes mor Moa en gång i tiden körde. Med en enda blick ala Drottning Dräktig slutar Mozes äta och lämnar över all sin mat. Kanske inte så konstigt att Majas mage bara växer och växer.

Jag ska försöka ta med mig kamera ut idag och ta ett par bilder på magen. För idag tycker jag att det är dags att lämna sängen och ge mig ut. Det tycker Mozes också. Han har försökt påpeka många gånger att det är dags för lite träning. Och med lite, menar han förstås mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar