Sidor

lördag 31 mars 2012

Pudelns kärna eller retrieverns app

Det pågår en stor och vad jag förstår rätt så härsk debatt om SSRKs nya anmälningssätt till jaktproven, i hela Sverige. SSRKs nya styrelse har köpt in SBKs anmälningssystem och numera anmäler man sig via internet. Helt allvarligt. Det pågår en debatt om man ska anmäla via papper som skickas i brev och där katalogen för de startande skrivs för hand eller en internetanmälan, där katalogen automatiskt skrivs och ett datorprogram sköter den tidigare så kritiserade lottningen.

Jag vet inte vad det är jag missförstått, men är det verkligen kontroversiellt med anmälan via internet? Själv tycker jag att SSRK borde fixa en app där man kan kolla upp proven, vilken som dömer och göra sin anmälan. Och 2012 är det faktiskt ytterst förvånande att det inte finns.


Jag antar att debatten i grunden handlar om de andra större förändringarna av SSRK och våra jaktprov. Vad det gäller de debatterna låter jag dem med mer erfarenhet och större kunskap få hela åsiktsarenan. För inom de områdena borde vi verkligen lyssna på och lära av dem som varit med att bygga upp vår anrika klubb och dess jakthundsanlagsprov. Där behöver vi en stabil grund som inte blåser med varje ny trend.


Stor gedigen hund-, jakt- och jakthundskunskap i kombination med en app - där har ni min lösning.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar