Sidor

onsdag 28 mars 2012

Ordlista

Jag ligger däckad i migrän och inser att medan Maja och Mozes läser mig som en öppen bok lider Coco av migrän-dyslexi ala Tigger. Maja går undan och ligger helt tyst. Mozes lägger sig blixtstilla bredvid mig med sitt huvud lutandes mot min högra värkande del, vilket lindrar plågan. Men Coco börjar med att skrämma bort Mozes, för att sedan rusa runt i hela huset, käka kattsand och sedan försöka pussa matte (alltid i den ordningen). I Cocos värld har orden alltid en underliggande mening och liksom Tigger gör Coco allt hoppandes men med ett gott hjärta. Cocos ordlista

Gå väck = kom lite närmre.

GÅ VÄCK = kryp närmre och ge dig inte förrän du ligger på mattes ansikte.

Försvinn = sätta sig på mattes huvud. Har du ätit kattsand? Gud vad äckligt = matte vill verkligen ha en blöt puss. Lägg dig och var tyst = hitta närmsta toapappersrulle och spring runt med.

Lugna dig = leta upp husets katter och apportera dem, gärna våldsamt.


Men sen när Coco är klar med dagens ofog brukar hon komma och lugnt lägga sig i bredvid mig i sängen och snarka så sött. Har man då tur vågar sig Mozes fram igen.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar