Sidor

tisdag 6 mars 2012

Blodigt värre

Eftersom Coco är så dålig på att äta torrfoder beslöt jag mig för att testa fruset-/färskfoder. Jag fick förmånen att testa 1 kg nytt foder gratis. Hög andel kött och inga spannmål var försäljningsargumenten, vilket lät bra. Detta foder har jag haft på upptining under dagen och har i ärlighetens namn inte tänkt mycket på det. Förrän jag kom hem. Först trodde jag att ett mord hade begåtts i mitt kök. Det var blod över hela diskbänken. Sedan insåg jag att det var Cocos mat. Allt spannmål verkade de har ersatt med blod. Det var blod överallt och att hälla upp den här massan i matskålen var bland det mest morbida och vidrigaste jag har gjort. Att samla ihop ett överkört rådjur i tjugo delar var fräscht i jämförelse.

Och maten, smaken och Coco då? Jo Coco var förstås helt galen i maten och åt upp allt på mindre än tre sekunder och ville genast ha mer. Det kan hon glömma. Hellre får hon matvägra än att jag befattar mig med den blodiga massan igen. Och det menar jag på blodigt allvar.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar