Sidor

onsdag 1 augusti 2012

Lojal Maja

Igår var Klara-Fina och jag på teater och såg Lillebror och Karlsson på taket. Inramningen var fantastisk då teatern var uppbyggd utomhus på gården i Karlshamns gamla kulturkvarter.
Imorse var vi uppe med tuppen och bygde på en hundgård. Vid 11 åkte vi till mamma, dels för att dela med oss av överbliven pizza från sittningen efter teatern och dels skulle vi låna lite galler.
Jag vet inte vad som hände, men när jag såg pizzan flög illamåendet över mig. Mamma och Fina åt och själv försökte jag meditera mig frisk (någon förvånad över att det inte fungerade?!).
När mamma och Fina sedan tog hundarna på promenad med vildhallonbuskarna som mål, totalvägrade Maja att följa med. Mamma trodde att hon blivit dålig igen, men icke. Finaste Maja tänkte bara inte lämna sin sjuka matte ensam i huset. Härliga Maja!
Fast hon måste kommit åt och ätit något olämpligt för hon ligger bredvid mig i sängen och släpper väder, varken diskret eller luktfritt. Men inte kör man väl bort sin lojalaste vän för det?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar