Sidor

onsdag 22 augusti 2012

Besvärlig patient?

Det blev akuten idag för mig. Av någon anledning hamnade jag i det undersökningsrum som är avsett för de patienter som polisen kommer med. Ett högst obehagligt rum som gav associationer till ett bårhus.
Hade jag inte haft så ont hade jag närmast tyckt det varit komiskt. Nu var det mest otäckt och jag bestämde mig för fortsatt laglydigt liv.

Det blev ingen operation idag. Orsaken jag inte helt klar över. Jag ska till kirurgavdelningen på fredag för fortsatt utredning. Som jag förstod det hela så kan det innebära att allt är på rätt väg och kommer läka snart eller att den operation som kommer genomföras blir i princip lila stor som den första. Det är som att gå.balansgång mellan himmel och helvete, utan att kunna påverka något själv.

Lova mig att ni håller tummarna för mig och håll er på rätt sida lagen, det finns rum man inte vill besöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar