Sidor

söndag 5 augusti 2012

En världslig sak

Förutom närkontakten med getingarna i fredags har vi haft några bra dagar. Frukostbuffe på Ninas, vin vid havet vid solnedgången med bästa vännen, 50-års fest för farbror som fixat liveband i trädgården och där jag fick träffa all släkt och då i synnerhet alla mina kusiner, pizza på stan med KF och sedan bio i 3D, Madagaskar. Ibland behöver jag nog påminna mig själv om att jag faktiskt har lyckats ha det riktigt mysigt också denna sommar.
Operationssåret läker riktigt bra. Nervtrådarna har börjat växa/fungera igen och med dem kommer smärtan. Om det inte gjorde så förbannat ont, hade det varit en glädjande nyhet. Jag är på väg att bli helt återställd.
Nu påbörjas resan tillbaka. Ork, kondition och muskler måste byggas upp på nytt. Huset och tomten är helt eftersatta. Men som en klok och lagom tjock man i sina bästa år säger, det är en världslig sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar