Sidor

torsdag 23 augusti 2012

Första skoldagen

Medan jag ligger och tycker hemskt synd om mig själv och väntar på operation eller inte operation, så börjar ett nytt kapitel i Klara-Finas liv, nämligen skolan.
Jag ringde henne igår och undrade om hon tyckte det var spännande att börja första klass. Till svar fick jag att hon var så trött på att alla tjatade om första klass att hon aldrig mer ville höra det ordet. Oj då. Istället pratade vi kompisar, kläder och om hennes nya block som ligger kvar hos mig.

Idag ringde hon och sa att det var jätte jätteroligt att börja första klass. Fröken var snäll. Alla flickor gjorde sina uppgifter men pojkarna var stökiga. Hon kände redan alla i klassen utom en tjej som var helt ny; A. "Mamma du vet hur tokig jag alltid är och slår volter och sånt, A var bättre än mig på allt och har redan lärt mig nya galenskaper." Jag antar att en ny vänskap tagit sin form.
Jag hade tänkt mig att jag skulle vara med vid min dotters första dag i skolan, nu blev det inte så, men det verkar ha blivit en helt perfekt dag för min lilltjej och det är ju det viktigaste!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar