Sidor

söndag 26 augusti 2012

Lite snack över en hög skit

Idag träffade jag en av mina bästa vänner hemma hos hennes barndomskompis J. J bor på en hästgård och flickorna fick förstås rida några av gårdens islandshästar. Klara-Fina red på Blida och jag höll i rimskaftet (heter det så?). Väldresserad var hon iallafall och Klara-Fina kunde både stanna och sätta igång henne med mycket små medel.
Sen blev vi bjudna på hembakad fika, vilket var mumsigt. När fika var slut fortsatte vi prata samtidigt som vi ryktade hästar, mockade både i stall och i hagarna. Så skönt att jag äntligen orkade röra på mig.
Innan vi åkte hem fick Klara-Fina och hennes kompis in till hönorna och hämta ägg (de ska vi avnjuta till frukost och i en sockerkaka imorgon). Lite valpgos hann vi med innan vi åkte hem. För på gården finns förstås även hundar, många av dem champions, inte labradorer dock.
Tack för en superbra dag tjejer! Det gör vi om snart tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar