Sidor

måndag 22 augusti 2011

Vardagsknockad

Jag började jobba i onsdags och därmed slog vardagen till med full kraft. Efter 8 veckors långt sommarlov upptäckte jag att jag inte gillar vardagen. Jobbet är helt ok, men vardagar är så förutsägbara, så oflexibla och urtråkiga. Inga pick nickfrukostar längre, inga latar dagar vid havet, inga impulsresor och inga maratonläsningar av skönlitteratur i hängmattan och värst av allt ingen hundträning precis när man känner för det.

Nu när jobbet börjat inser jag hurotroligt mycket jag saknar min mobil. Att ta foto med, att blogga med, att surfa med och inte minst att ringa och smsa med. Värre blir det ju av att Telia aldrig lyckas fixa min hemtelefon (eller bredbandet med rimlig internetuppkoppling och där tvn går genom). Ett år utan hemtelefon och 10 månader utan tv, inte alls ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar