Sidor

söndag 28 augusti 2011

Mozes jaktprovsprotokoll

Nu äntligen har jag skrivit ner Mozes jaktprovsprotokoll. Det finns även på hans egen sida.

Jaktprovsprotokoll Nkl
Samarbetsvilja: Visar prov på mycket god förarsamverkan -5
Sökarbete: Visar mkt god söklust, mycket effektiv marktäckning, mkt fin viltfinnarförmåga - 5
Fart: Välanpassad - 5
Uthållighet: Tillräcklig för prövningen -5
Näsa: Används mycket väl -5
Dirigerbarhet: Visar mycket god styrbarhet i anvisat område
Markeringsförmåga: Markerar utmärkt både på land och vatten -5
Skottreaktion: Lugn och uppmärksam -5
Stadga: Visar prov på fin stadga prövningen igenom samt är tyst -5 - 5
Apporteringslust: Mycket spontana upptag samt mycket fina effektiva inlevereringar -5 -5
Apportgrepp: Bra, korrekt grepp, samt mycket fina avlämningar -5 -5 -5
Simteknik: Effektiv -5
Vattenarbete: Går villigt i samt arbetar gärna i vatten -5 -5
Hundtolerans: u.a. -5
Sammanfattande kritik: En hund som visar utmärkta egenskaper, löser alla sina förelagda uppgifter på ett utmärkt sätt och är att anse som en mycket god jakthund.
Pris: 1
Domare: Leif Gustafsson, 2011-07-31 Hunneberg

2 kommentarer:

  1. Wow, en sån fantastiskt fin kritik! Ni borde ju fått HP! Stort GRATTIS igen - synd att jag missade den uppvisningen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag trodde faktiskt att vi skulle få HP. Men det viktigaste var ettan och att jag kan känna mig såååå nöjd med min hund! Kram Sanna

    SvaraRadera