Sidor

söndag 28 augusti 2011

Sommarminne och frukost

En franskitaliensk frukost hjälpte inte. Inte alls faktiskt. Visst har vi hittat på massor av saker idag, men vi har inte gjort något av det som var planerat och som verkligen behövdes såsom till exempel städning. Fast den som känner mig vet att ingen undanflykt är för dålig då det gäller att undvika städning.

Vi åkte in till stan och åt brunch på en ny restaurang idag. Brunch är nog min absoluta favorit, det är som en uppgraderad frukostbuffe. Rökt tonfisk, salami, parmaskinka, havskräftor, pannkakor med lönnsirap och cheesecake var mina favoriter. Dit kommer jag absolut att gå igen.

Mjällby spelade match idag. Brunchen drog ut på tiden och det första av GAIS mål fick vi höra på radion. Det andra målet GAIS gjorde skedde då vi höll på att betala en streamning och få den kopplad till tv:n. Det tredje målet GAIS gjorde såg vi faktiskt. Matchen var för mig som är Mjällbysupporter inte så kul, så jag försökte vara en duktig mamma och fixa den eländiga sommar-minnes-asken samtidigt.

Problemet med asken fortsatte dock i och med att den faktiskt skulle fyllas med minnen. Pappa trollade fram ett danskt mynt som minne från när han åkte med KF till Tivoli i Köpenhamn tillsammans med min bror, farbror och deras barn. Hos mamma hittade vi en första-pris-rosett från jaktprov, som minne av alla hundträningar KF varit med på i sommar. Vi åkte till stranden och hämtade sand och la i asken som minne av alla lata sanddagar och att KF faktiskt lärt sig simma under sommaren. KF tappade asken och sanden rann ut. Vi åkte tillbaka till stranden och fyllde på med mer sand. Det visade sig dock att asken inte var sandtät och vi gav upp sandtanken. I trädgården plockade vi några ringblommor som minne av allt vi planterat och skördat i sommar. Ett kort på Pippi som minne från Astrid Lindgrens värld. Sist men inte minst la vi i en pärla som minne av att vi köpte Pearl Jam (och av Pärlan som gjort alla Mjällbys mål - men det tyckte Klara-Fina var mindre intressant, jag fattar inte det...).

Stranden där vi tillbringade de flesta varma dagar och där KF lärde sig att simma.

Hundträning på stranden
Vi har varit lyckosamma med våra luktärter i år.
De regnbågsfärgade morötterna var nog sommarens absoluta favoriter. De åts dock upp i en svindlande hastighet. Klara-Fina tog alla lila och jag fick övriga färger. Nästa år ska jag fyrdubbla sådden.

Pearl Jam och fina Finan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar