Sidor

lördag 27 augusti 2011

Citat från liten Klara-Fina

Jag hittade en anteckningsbok där jag skrivit ner lite citat från Klara-Fina då hon var 3 år. Jag fnissade lite för mig själv när jag läste dem och tänkte att jag skulle dela med mig några här i bloggen.

Morbror Mattias frågade Klara-Fina med hänvisning till hennes ålder:
- Äter du välling fortfarande?
KF: - Nej! Jag äter inte välling. Jag DRICKER välling

Klara-Fina var ute och gick med hundarna och fick själv hålla Dante i kopplet. Emellanåt drog hin till lite för burdust varpå jag sa till henne att hon inte fick dra så hårt i kopplet, för då skulle hon strypa honom. När Dante sedan drog i kopplet KF höll i sa hon "Mamma, Dante dryper mig!"

KF var med mamma och mig  när vi tränade sök. Det tog lite lång tid på söket och uppenbarligen var det mycket tråkigt för den 3-åriga dottern säger: "Mamma, nu dör jag snart..."



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar