Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Sommarlov

Åh, vilken härlig dag jag har haft idag. Det började med dirigeringsträning för Mozes som gick ok. Det var så fruktansvärt varmt att jag inte stod ut i skogen. Istället åkte jag och hundarna till stranden. Jag badade lite, men satt annars och njöt av solen samtidigt som jag läste en bok. Hundarna badade, plaskade men letade framförallt efter stenar på havsbotten (Maja har lärt upp Mozes och de håller på i timmar). Jag mötte en kollega på stranden och insåg hur långt borta jobbet känns, oändligt avlägset. I verkligheten är jobbet dock inte så avlägset, bara tio dagar bort. Jag gillar förvisso mitt jobb men tycker inte att det borde få inverka så mycket på mina dagar som det faktiskt gör. Jag trivs med att ha all tid i världen för hundträning...

Efter stranden åkte jag hem och bakade pizza som Klara-Fina och jag ska ha med till stranden imorgon. Sedan satte jag på grillen och väntade på att hon skulle komma hem från semester hos farmor och farfar. Vi grillade S´mores samtidigt som hon berättade om alla sina semesteräventyr.

Det är verkligen härligt att ha sommarlov! Jag önskar bara att det fanns ett lika långt lov på hösten... och vintern... och våren...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar