Sidor

lördag 13 augusti 2011

Äkta längtan och kärlek

Klara-Fina har varit på semester med sin pappa i en vecka och således varit borta från oss lika länge. Ett par nätter har Mozes sovit i hennes rum. Jag blev lite konfunderad, för han brukar alltid vilja sova tätt intill mig. När Klara-Fina kom hem sent på kvällen och Mozes hörde att det var hon som kom, fullkomligt flög han nedför trappan och överröste henne med pussar, inte helt uppskattat av den unga damen som helst ville ta av sig skorna i fred. Klara-Fina och jag satt länge i sängen och pratade om alla hennes äventyr under veckan som gått och Mozes satt nära nära och stal till sig en puss så fort han kunde från sin efterlängtade lillmatte. Klara-Fina skrattade så hon nästan kiknade åt honom, för så har han aldrig gjort med henne tidigare. Men så har hon aldrig varit borta så länge från honom tidigare heller.

När hon skulle gå och lägga sig följde Mozes med henne och somnade i hennes säng. Jag är ju så van att ha honom snarkande bredvid mig tänkte att han nog har börjat gilla hennes säng extra mycket, med tanke på att han sovit där ett par nätter under veckan. Men KF kunde tydligen inte sova, hon kom till mig och kröp ner bredvid mig. Och efter henne kom Mozes, som kröp ner tätt tätt intill sin lillmatte. Han måste verkligen ha saknat henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar