Sidor

tisdag 16 augusti 2011

Blond (kultur)tant

Idag har vi bara tagit det lugnt, det är ju min sista semesterdag. Jag skulle träna Mozes lite, men det gav jag upp nästan direkt. Vi var inte alls på samma våglängd idag och jag får nog backa ett par steg med hans träning. Bara för att han blev upplyttad till öppenklass efter sin etta i nkl, betyder inte det att han är redo för öppenklass nu. Något som känns väldigt självklart, men som jag tydligen inte alls förstått. Kan jag skylla på att jag är blond?

Klara-Fina och jag tog båda hundarna och båda katterna med på picknick i skogen. Lika mysigt som vanligt. Det är som ett skådespel att se de fyra djuren interagera. Efter sommarens kulturella insatser inser jag att epitetet kulturtant inte länge stämmer på mig. Jag sitter tusen gånger hellre i skogen och tittar på mina djur än att jag ser olika föreställningar av Moliere, Noren eller allra värst; en egenproducerad föreställning av lokala förmågor (så har det inte alltid varit). Så om jag inte är kulturtant, är jag då bara...  ...tant? Eller kanske en blond tant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar