Sidor

fredag 5 augusti 2011

Gott och blandat

Häromdagen bestämde Klara-Fina sig för att vi skulle inviga glassmaskinen och smaken skulle bli polkagris. Alla ingredienser inhandlades och vi satte igång. Det var lättare än jag trodde, men eftersom vi inte har någon elvisp blev större delen av glassen rinnig, men ack så gott! Det kommer vi absolut att göra om, fast med elvisp nästa gång.

Efter att hundarna fått vara med på stranden i Yngsjön och simmat massor var de riktigt trötta igår. Klara-Fina kom på idén att vi skulle åka till Sandviken, världens bästa strand. Hundar är inte tillåtna där och således besöks stranden allt för sällan. Det var klarblått vatten, fullt med folk och finfin sand. Sandviken är mitt paradis!

På kvällen orkade jag inte åka och handla mat, utan gick ut i trädgården.Det blev olika sortes tomater och mangoldsoppa. Gott och lite extra mysigt när man odlat maten själv.

Idag är jag liggande i migrän. Jag lyckades dock stå på benen några minuter och då fick Mozes ta 4 dirigeringar/linjetag i skogen. Bra träning och duktig hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar