Sidor

tisdag 3 april 2012

Perfektion

Vi var vid Långasjön och tränade hundarna tillsammans med Hanna. Coco fick vara passiv, Maja och Boston fick markeringar och alla tre var duktiga.

Mozes och London skulle få varsin vattendirigering och vi bestämde oss för att lägga ut dummisarna medan hundarna var i bilen. Sedan gick vi till andra sidan viken och skickade dem diagonalt över. Jag måste erkänna att det blev betydligt svårare än jag först tänkt mig. Men vad gjorde det när det var London och Mozes som skulle ta dem.

Mozes gick rakt i och simmade ca 150 meter spikrakt. Förutom utskicket sa jag två ja, som jag likagärna kunde låtit bli. Fantastiskt snyggt och utan tvekan den bästa vattendirigering jag sett en hund utföra.

London simmade rakt över viken, kom upp på land, tog Hannas kommando, gick ner i vattnet igen och fick apporten. Supersnyggt!

London och Hanna är absolut redo för wt i elitklass och jag håller tummarna för dem på måndag.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar