Sidor

fredag 13 april 2012

Fredagen den 13

Coco brukar sova i sin bur, vilken hon älskar. Men i natt tyckte jag att hon kunde sova hos mig i sängen eller i soffan. Uppenbarligen var det helt fel natt att testa för Coco visste minsann vilken dag/natt det var. Fredagen den trettonde. Coco uppfattade den stängda burdörren som SKK tydlig uppmaning till att hon skulle få jobba som spökjagare. Från kl 22 har den lilla tösabiten vaktar huset mot varje vindpust med en oerhörd frenesi. Hela huset verkar ha varit full med osaliga andar och allesammans har nu fått sig en rejäl utskällning som heter duga.
Kl 2 gav jag upp och tänkte att vinden, de osaliga andarna liksom jag själv behövde få sova lite. Jag öppnade dörren till buren, Coco flög rakt in och somnade på direkten. Inte ett skall har hörts sedan dess bara några försiktiga snarkningar. Nu får vi hoppas att jag, vinden och de osaliga andarna kan få fortsätta sova lugnt, skönt och i TYSTNAD!

Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar