Sidor

lördag 14 april 2012

Duvkullan

Imorgon har Mozes och jag fått den stora förmånen att vara med på Duvkullans kennelträff. Stort tack Agneta!

Det är jaktprovsdomare Janne Stihl som kommer att leda kursen och det ska onekligen bli spännande. Jag har inte gått på kurs på 11 år så jag ser verkligen fram mot det. Bara migränen ger med sig!

Förutsättningarna är inte de allra bästa, Maja är i höglöp liksom två av Agnetas tikar. Å andra sidan brukar Mozes inte bry sig om det medan vi tränar. Med tanke på att vi kommer vara runt 12 hundar som inte känner varandra vet man aldrig hur de påverkas.

Ikväll skulle jag vilja påstå att Mozes har slarvat lite med närsöket och stannar någon sekund för sent på pipa. Han kunde varit säkrare på blinda linjetag på land också. Allt annat känns som om det sitter. Imorgon prövas vi under andra former och förutom att lära oss nya saker hoppas jag på en riktig utvärdering vart vi står.

På bilderna är det Duvkullans Felicitas "Lycka". 98 p på wt är en tung börda att bära.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar