Sidor

lördag 28 april 2012

Ont, det gör ont

Jag som var trött och skulle ta det lugnt, drabbades alldeles oförhappandes av energi. Först började jag bryta upp laminatgolvet på ovanvåningen, ni vet det som inte går att måla. Några tunga möbler stod i vägen och jag kunde bara ta halva golvet. Sen började jag plantera blommor och jordgubbar för att sen fortsätta med tre magnoliaträd. Med spaden i högsta hugg gick jag sedan loss på ogräset i gräset. Nu värker det i kroppen och jag funderar på att inte stiga upp imorgon.

Coco bestämde sig för att hjälpa mig med grävandet och grävde upp alla potatisar jag satte förra veckan. Ibland känns hela trädgårdsarbetet som ett slitsamt sisofysarbete. Men aldrig hade jag väl trott att potatisar kunde vara så roliga. Bästa leksaken hittills, bortsett från den oslagbara toalettborsten...


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar