Sidor

torsdag 12 april 2012

Körsbärsblommor

Grenarna jag plockade från mitt magiska japanska körsbärsträd, har slagit ut. Undrar om vi får körsbär på det i år igen (man får nämligen inga bär på de japanska träden, men förra året skedde något magiskt med vårt och det var fullt av bigaråer).


Idag har jag varit på sjukhuset i Karlskrona för årlig kontroll. Allt, utom mitt blodtryck, såg riktigt bra ut. Så nu blir det mer motion, mindre godis/kakor och inget salt.


Min oerhört kunniga läkare tyckte att allt var så bra att jag får vänta två år till nästa koll (förutom blodtrycket, men det får min husläkare hålla koll på).


Blodtrycket skrämmer mig inte alls. Nu är jag ju av med Telia, så livet blir automatiskt mindre stressande. Lite extra trädgårdsarbete, egenodlade grönsaker och örter samt massa hundträning kommer råda bot på det mesta. Vill jag dessutom flumma till det kan jag meditera under körsbärsträdet, yoga vid magnolian eller ligga på spikmattan under fruktträden. Lite latmans-Candide.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar