Sidor

onsdag 11 april 2012

Felia eller trägen vinner

Åh vad jag avskyr Telia. I 20 månader har vi varken haft fungerande hemtelefon, internet eller tv. När jag begärt kompensation (eftersom räkningarna på 600 kr kommer regelbundet, trots att inget fungerar) så kan de inte dela ut kompensationen förrän problemet är åtgärdat. Mycket logiskt, eller hur...?!
Nu ringde jag och ville säga upp telefonen, internet och tv och ha min kompensation för dessa 20 månader. Erbjudandet från Telia var först 2000 kr i kompensation. Sedan 2400 kr och efter mycket bråk, tjat och nästan gråt från min sida blev slutbudet på 4600 kr, men att jag slapp betala för tre månaders uppsägning och sista räkningen.
Eftersom jag har panikmigrän bara jag har hört namnet Telia den senaste tiden har jag inte kontaktat dem sedan december 2011 och då kan jag i mina beräkningar gå med på att vara utan kompensation för de månaderna. Dessutom menade Telia att jag faktiskt också sporadiskt har kunnat använda internet även om det har varit i väldigt låg hastighet. Jag räknade ut vad jag ville ha i kompensation och började sedan argumentera som den sluga räv jag är.
Jag begärde 7000 i kompensation men att jag kunde betala för de tre uppsägningsmånaderna. Till slut gick teliatanten med på detta. Då sa jag att de omedelbart var tvugna att fixa så det gick att nyttja telefonen, tv:n och bredbandet under dessa månader. Det ville inte teliatanten. Hon ville stänga av direkt, men att jag ändå skulle betala. Fast hon hörde själv det orimliga i det och gick med på att sätta in 7000 på min bank, stänga av allt direkt och låta mig slippa betala de tre uppsägningsmånaderna. Därefter frågade hon hur vi bestämde med den ännu obetalda fakturen för april. Jag svararade att den skulle hon absolut stryka och det gick hon utan vidare med på. Hon var nog rätt så trött på mig vid det laget.
Nu är vi såldes utan hemtelefon, bredband och tv (ingen skillnad mot förr) men också utan räkningar från Telia! Hur vi ska göra i fortsättningen vet jag inte. Men har vi klarat oss i 20 månader så klarar vi oss över sommaren också. Till hösten ska jag börja kolla upp alternativ, men fram tills dess ska jag njuta av min David mot Goliat-seger.

Ni når mig som vanligt på mobilen. Mejlen kollar jag också på mobilen. Krävs det ett längre svar så tar jag det en kvart innan eller efter jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar