Sidor

måndag 23 april 2012

Lägenhet nästa

Klara-Fina hade feber när hon vaknade, så jag har vabbat idag. Hon piggade på sig på förmiddagen, så vi har kunnat vara ute i trädgården.

De senaste dagarna har det varit omväxlande sol och regn, fullkomligt förödande väder här i Buskelund. Allt växer nämligen kaosartat. Jag vet inte hur många slitsamma timmar jag tillbringar varje mars och april med att försöka få någon ordning i allt växtkaos. I början av maj har jag alltid hunnit ge upp och insett att till nästa år ska jag flytta till en lägenhet eller asfaltera hela sk**en. Men varje januari ser trädgården så hoppfull ut. Som om inte speciellt mycket skulle kunna växa och jag börjar planera...

På bilden är mitt citronträd som jag planterade i ogräsfri köpejord förra året. Jag planterade bara citronträdet, allt annat i krukan självsått ala Buskelund med äkta kraft och vilja. Grrrr.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar