Sidor

tisdag 13 december 2011

Halleluja

Migrän idag och jag var helt slut efter att ha städat hos valparna, gett dem mat och umgåtts en liten aning. Så jag tog migränmedicin och gick och la mig igen. Efter någon timme bankade det hårt på dörren. Jag masade mig upp och öppnade. Där utanför stod Teliakillen. Ni vet den killen som skulle varit här för ungefär två veckor sedan (eller egentligen minst ett år sedan). Jag sa att jag hade migrän och att han fick göra precis det han ville.

Efter ett tag ropar han och väcker mig igen. Det är fixat nu, men några kablar är sönder bla bla bla. Jag bad hon skriva ner det viktigaste för jag insåg att det fanns inte en rimlig chans att jag skulle minnas vad han sagt. Men nu fungerar TV:n. Inte hemtelefonen, men det hade väl varit för mycket att hoppas på, att han skulle lösa allt. Men jag har TV.

Nu har jag fortfarande migrän, så jag orkar definitivt inte titta på TV. Men den står på, i rummet intill. Det är över ett år sedan vi hade TV i det här huset, så det känns faktiskt spännande. Nu när mirakel har skett, kanske hemtelefonen kommer att fungera snart igen. Tänk, det var 18 månader sedan vi hade hemtelefon. Fast just i det fallet, hoppas jag bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar