Sidor

tisdag 6 december 2011

En bäddmadrass mindre

Jag fick fruktansvärd migrän igårkväll, värre än vanligt. Inget hjälpte och jag var fullkomligt desperat. Så jag tog med mig bäddmadrassen ner till valparnas hörna och bäddade om och somnade tillsammans med Maja och valparna. Att somna när man har migränen från helvetet känns som ett mirakel. Valparna har ärvt sin fars magiska förmåga att lindra migrän!

* * *
Migränen har fortsatt hela dagen och jag skickade ett sms till världens bästa C om hon kunde köpa en sopsäck (inbakad pizza med skinka, ost, vitlök och feferoni) och lite godis till mig. Snäll som hon är ställde hon upp. Hon kom för en stund sedan med choklad och svarta sopsäckar.

* * *
Jag hade inte hjärta imorse att ta ifrån Maja och valparna bäddmadrassen, helst inte när jag såg att en del av den använts som valptoa. Den andra delen fick fungera matbord då de skulle utfodras med mat. Idag såg de ut som ett gäng överförfriskade svenska turister på en grisfest på Mallorca 1986. Coco, Bosse och Armani åt ur mina händer, medan Stella gick direkt på skålen. Hon är inte dum den tjejen, kladdig kanske, men inte dum.

* * *
Imorgon ska min migrän vara borta. Nu har jag varken tid, ork eller krafter kvar till att ha mer värk. Då ska jag hämta en gammeldags skolbänk som ska slipas och målas vit och slås in som julklapp till Klara-Fina. Tempur-bäddmadrassen som ligger i tvättstugan måste upp till min säng, trots att den bara är 90 bred. Det alternativet känns absolut bättre än den 160 cm breda som ligger hos valparna. Jag har länge planerat att köpa ny säng, jag antar att jag måste göra verkligehet av den planen nu snarast. Imorgon ska jag också börja laga maten jag fick av Linas matkasse i måndags. Verkar vara riktigt god mat denna vecka. Bästa lyxen, Linas matkasse.

4 kommentarer:

  1. Hej Sanna. Tänk vad tiden går fort när man har valpar. Det är helt underbart att bara sitta och titta på dom små liven. Själv kommer jag att behålla den lilla gula killen. Ha det det gott och hoppas att vi ses någon dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka gullungar de börjar bli småttingarna. Längtar massor efter att få en egen drös att mysa med. Känns som det kan vara dags att åka till England för parning när som... Hoppas migränen fort går över. Krya på dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Annika! Livet är helt ljuvligt när man har valpar! De pratar om mindfulnes, men så lever man ju alltid när man har valpar. All kärlek, så mysiga de är och allt gos. Jag hade gärna beållt mer än en, men dagismatte förbjuder mig. =(
    Vi kan väl träffas sen någon dag med våra små

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Malin: Så spännande att åka över till England för att para. Jag önskar att jag hade haft möjlighet att följa med. Nu är valparna helt underbara. De är lite tidiga, så allt utvecklats i rasande tempo. Jag kommer garanterat få migrän när de ska säljas, jag hade härna behållt två stycken iallafall!
    Kram

    SvaraRadera