Sidor

fredag 2 december 2011

EUREKA!

Jag har det! Jag har gjort upptäckten! Jag kommer bli såååå rik!

Som med de allra flesta andra stora upptäckter och forskningsgenombrott började även detta med ett litet misstag. Mamma, Klara-Fina och jag satt i valparnas krypin och en efter en la vi oss ner på det varma golvet. Valparna klättrade upp på oss och somnade i diverse olika ställningar och Drottningmodern låg bakom oss, jag skulle vilja säga att hon övervakade oss med sin moderliga blick, men helt ärligt så låg hon och snarkade som en busschaufför.

Men upptäckten då? Jo, när man ligger på ett varmt golv och har en till fyra sömninga/busiga valpar som kliver runt en, eller lägger sig och sover på en - då mår man bra. Inte bara bra, man mår som om man vore i himmelriket, paradiset, Valhall, Nirvana - ja, ni fattar. När man ligger bland dessa valpar, kan man inte annat än att må bra, det är så ljuvligt, det är så underbart.

Någon nisse har kommit på att människor mår bättre av att sitta i ett ljust rum och få ljusterapi (terapin går ut på att det är väldigt ljust i rummet). Detta betalar folk pengar för att göra. Många sjukhus har idag speciella rum där denna ljusterapi utförs. Jag har kommit på att man mår mycket bättre med villkorslös kärlek, lite valplukt och en pälsklädd liten varelse som somnar på ditt bröst, eller din hals, eller vid ditt öra. Och men behöver inte ens åka till ett sjukhus, man behöver bara komma hem till mig och ta med en kudde och lägga sig. Jag undrar hur mycket jag ska ta betalt? Samma taxa som psykologerna har?

Som sagt, vi testade alla tre samtidigt igår och vi mådde riktigt bra. Det enda problemet är att Klara-Fina började gråta för att hon inte fick sova hos valparna inatt. Men som med all terapi, ska det ske med måtta och får inte missbrukas.

Imorgon kommer bilder...

6 kommentarer:

  1. Tror dig!!! Vem blir inte lugn av lite hundmys (längesen jag provade valpmys, men vuxen funkar ju också)??
    Maja kanske inte "leker" busschaufför om ngn annan skulle krypa ner i lådan bara?? Kanske blir mer "sur tant i kiosken en lördag då alla barn inte kan bestämma sig för vad dom ska ha för lördagsgodis", eller?? Haha!! Mys på ni som kan;)

    SvaraRadera
  2. Jenny, du får ta bilen och köra ner till Blekinge för lite valpmys i juldagarna då! Du är så välkommen!
    Maja har en skön inställning till besökare som ska hälsa på valparna, hon är nämligen mycket lättmutad. Ge henne en timme i mattes säng eller ett par markeringar så går hon med på allt ;)
    =)

    SvaraRadera
  3. Skulle jag gärna göra då jag är ledig, MEN gissar att allt vad karaktär heter skulle svika mig BIG TIME!!! No, no, no...
    Då skulle det "vips" bli en resa till, och med mig hem skulle en svart liten Lovely knort hålla mig sällskap... NEEJ, funkar ju inte;)
    (hrm, f*n, då har hjärnan redan börjat spinna över både roadtrip o "knort".. Haha.. Livsfarligt det här ju)

    SvaraRadera
  4. Det bästa hos människan är hunden.

    SvaraRadera
  5. *haha* Jenny, desto större anlednng för dig att komma hit *s*

    SvaraRadera