Sidor

söndag 30 oktober 2011

Aja baja bajaMaja

Majas mage växer från dag till dag, nästan explosionsartat. Jag börjar dock bli tveksam till om det bara är valparna som växer, eller om hon hittar saker att tugga i sig. För lika snabbt som magen växer, sprider hon gaser runt sig. Idag kunde Klara-Fina och jag knappt sätta oss i bilen för det luktade... Ja, det luktade så illa, som om någon släppt en stinkbomb därinne (vilket faktiskt Maja på ett sätt hade gjort). Vi fick köra med alla fönsterrutor nervevade och ändå hålla för näsan.

Nu ligger Maja här med mig i sängen och snarkar som en full lastbilschaffis. Varje gång hon släpper väder, vaknar hon med ett ryck, sniffar i luften, tittar anklagande på mig (!) och flyttar förnärmat på sig.

Imorgon ska jag in till stan och köpa doftljus! Och inte bara ett...


Mozes & Pearl Jam håller sig långt från (baja)Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar