Sidor

söndag 16 oktober 2011

Skål för LYCKAN!

Det är söndag förmiddag och jag har precis fått dagens rapport från jaktprovet i Skåne som mamma startat på. Det blev en 2:a för Duvkullans Dante idag. Han hade jobbat kanon ute, men slarvat med fotgåendet. Grattis till en bra arbetsprestation (men Dante, allvarligt, du vet väl bättre än att slarva med fotgåendet). Det är tredje tvåan i rad för Dante, vilket man måste säga är väldigt stabilt. Inte lika stabilt var mitt bowlingresultat i fredags. Jag  började med att vinna första serien på 137 poäng. En öl senare lyckades jag skramla ihop ynkliga 49 poäng på andra serien. Jag väljer att komma ihåg mitt toppresultat från första serien.

På tal om toppresultat, så startade mamma Duvkullans Felictas "Lycka" i lördags. En strålande Lycka gjorde ett toppjobb som resulterade i ett förstapris och kanske den bästa kritiken jag någonsin läst. Superstort grattis till mamma och Lycka. Det var ni absolut värda! Ryktet säger dock att 1:a priset steg Lycka åt huvudet och hon snodde nästan hela mammas pizza. Jag kan dock tänkta mig att mamma tyckte att det var ok att bjuda med sig lite till "Lycka the Star".

Jag var som sagt ute med mina kollegor i fredags. Vi åt en alldeles fantastisk middag på & vin. Karlshamns bästa restaurang i mitt tycke. Maten jag åt, oxfilé och krämig risotto, hade jag inte bytt bort ens mot ett första pris. Tror jag. Eller kanske halva, men då måste det vara lika bra kritik, som den Lycka fick... En middag på & vin är något jag absolut rekommenderar.

När mamma har ringt och resultatrapporterat från jaktproven har jag varit så avundsjuk. Jag har verkligen velat ut och starta igen. Å andra sidan inser jag att det stora hoppet mellan nkl och ökl nu har blivit lika stort som Rona Rövardotters helvetesgap. Även om Mozes nkl-prov var det svåraste nkl-prov jag någonsin sett, så är det långt ifrån dagens ökl-prov. Hur ekl-proven ser ut vågar jag inte ens tänka på. Jag tycker jag blir förvirrad bara jag läser provuppläggen på olika bloggar. Så Mozes start i ökl kommer få vänta tills nästa höst. Jag är ju rätt mycket en perfektionist och startar inte på prov förrän jag känner migriktigt säker på en etta. Sen kan ju allt hända, det vet vi ju, men jag är inte den som chansar och hoppas på tur och en bra dag.

I veckan planerar jag att ultraljuda Maja, fast det kanske är onödigt. Jag kan slå vad om att hon är dräktig. Trots att hon fortfarande är smal, så buktar det ut lite just där det ska bukta om hon är dräktig. Hon ligger allra mest och helst i sängen. Hon är hungrig som en varg och bara hon tittar på Mozes slutar han äta och lämnar maten till henne. Precis så uppförde sig Moa, Majas mamma.

Efter en kväll ute med kollegorna inser jag att åldern tar ut sin rätt. Det som förr tog en förmiddag att återhämta sig på, tar nu flera dygn. Maja tycker att jag borde gå ut på partaj oftare, för hon tycker det är trevligt att ha sällskap av mig i sängen. Själv håller jag inte med, det kommer dröja läääänge innan jag inmundigar någon alkoholhaltig dryck igen. Därför kära mor, firar vi inte Lyckas framgång med champagne, så som bör göras, utan med ett glas Proviva blåbärsdryck. SKÅL!

Duvkullans Felicitas "LYCKA"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar