Sidor

söndag 16 oktober 2011

Mjällby, planer och funderingar

Äntligen blev det klart och jag är obeskrivligt glad och lycklig! 
 Mjällby AIF  spelar    Allsvenskan  2012  ! ! !
Tyvärr verkar det inte vara klart att mina favoritspelare stannar, men just nu gläder jag mig åt ett förnyat allsvenskt kontrakt!

* * *
Jag har varit inne på SSRKs hemsida och kollat resultat från jaktproven. Det är alltid kul att läsa, kolla upp släktingar och bli inspirerad. Idag slogs jag av hur ojämna resultaten är. Ibland är det 40% första pris och ibland endast 15%, Vad beror det på? Slumpen? Dåliga hundar/förare som anmält? Större andel andra raser? Sträng domare? Svårt prov? Dåliga vittringsförhållande? Dåligt vilt?

Troligen beror det på flera olika saker, men visst hade det varit intressant att göra en riktig utredning angående detta. Jag undrar om de på högskolan skulle godkänna ämnet som mitt examensarbete...?!

* * *
På tal om intressanta saker att läsa, har ni läst mammas blogg? Gå in på Måndagsbörsen och läs mammas alla roliga, snurriga och finurliga tankar. Superkul läsning, som jag verkligen rekomenderar.
Vattumannens kennel

* * *
Jag var och handlade på Lidl idag. Jag hittade ett par skor/kängor som var hyfsat bekväma, någon slags ful-gore tex och såg helt ok ut, för 199 kr. Dessa skor ska ställa hos mamma och ska under inga omständigheter flyttas därifrån. Det är nämligen så att ofta när jag hämtar hundarna från mamma (de är ju hos henne på "dagis") så frågar mamma och vi ska ut och gå eller träna hundarna. Jag måste nästan alltid säga nej, eftersom jag har så totalt opraktiska skor på mig och redan ont i fötterna. Nu ska det bli ändring på det, tack vare ett par superbilliga Lidlkängor.

* * *
Jag såg i SSRKs statistik att Mozes hel- och halvsyskon gjort bra ifrån sig på proven. Kullbrosan Milano hade nu fått 1 i nkl och gk kkl. En äldre halvsyrra hade fått 1:a i ökl och det börjar trilla in flera ettor i nkl hos de yngre halvsyskonen. Grattis till er alla!  Det är riktigt roligt när det går bra för släkten och mycket inspirerande.

* * *
Jag kollade statistiken för bloggen och blev verkligen positivt överraskad. Jag har nog inte förstått riktigt hur många det är som verkligen läser min lilla blogg. Mest chockerande var absolut alla utländska läsare. Sverige är naturligtvis det land med flest läsare, sedan kommer Finland, Danmark, Tyskland, Ryssland, Estland och USA. Från dessa länder kommer över 10-tals besök varje vecka. Jag antar att man kan tacka Google översättning för sina internationella läsare. Jättekul att det är så många som läser bloggen, jag kanske borde börja skärpa mig och tänka lite på vad jag skriver... Eller inte...

* * *
Annars planerar jag att samla energi för veckan som kommer. Det är mycket som ska göras och som måste bli gjort nu.
  • Beställa tid hos veterinären
  • Ultraljuda Maja
  • Sterilisera resp kastrera Ofelia och Pearl Jam
  • Vinterstäda trädgården (om någon har lust att hjälpa till är det bara att komma hit! Alla är VÄLKOMNA!)
  • Städa sovrummet
  • Städa köket
  • Städa hallen nere
  • Se över valplådan, ev måla om den (om Maja är dräktig)
  • Köra hem valplådan till mamma (eftersom det är där valparna kommer vara åtminstone första tiden, då jag inte jobbar hemifrån, som mamma gör)
  • Vinterförvara trädgårdsmöbler
  • Ringa försäkringsbolaget om mobilen och sedan Telenor
  • Beställa tid för däckbyte
  • Serva bilen
  • Plocka ner alla äppel som ska vinterförvaras
  • Fixa vinterförvaring till citronträdet och rosmarinen
  • Plantera vitlöken till nästa år
  • Få tag på en snickare som kan fixa badrummet
  • Se till att Telia kommer och fixar så hemtelefonen och tv:n börjar fungera
  • Köra till tippen med allt skräp
  • Bestämma mig för ex-arbete och mejla både handledare och chef
Pust - jag blev ju trött bara av att skriva listan. Jag misstänker att jag kommer få två eller tre av sakerna gjorda och resten skjuts upp till nästa vecka. Manana, manana - det verkar helt ofrivilligt vara mitt livsmotto. Fast risken är ju att det blir en självuppfyllande profetia, så jag borde nog meditera lite och sätta upp målbilder, där jag får allting gjort. Dags för meditation nu alltså. Imorgon ska jag börja ta tag i listan... Kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar