Sidor

onsdag 5 oktober 2011

Glädje, trots en febrig flicka

Klara-Fina har varit sjuk idag så jag har vabbat. På förmiddagen sov vi (rätt skönt för mig också att vara hemma och sova ut, jag mådde inte så bra på jobbet igår) och läste barnböcker. Klara-Fina lekte sedan med katterna medan jag gjorde hemgjord pizza. Mamma kom och åt med oss och det var riktigt mysigt. Vi bestämde att vi skulle träna hundarna och planerade under lunchen vad vi skulle träna. När mamma sa att hon bara hade Vide med sig erbjöd KF henne att låna en av katterna. Haha! Mammas min var obetalbar. Men KF har inte allt för höga tankar om Vide, men kanske för höga tankar om sina katter...

Träningen gick super för Mozes. Åh, vad den hunden gör mig lycklig.

När jag började göra hemgjord glass med specialkolasås, låg KF på kökssoffan med katterna och vilade medan mamma körde och bytte hund. Sen blev det träning med Mozes & Lycka och en kråka och en kricka. All träning med Mozes ger mig sådan glädje. Det är så fantastiskt kul att träna honom.

Glassen blev helt underbart god, trots att jag halkade med sockermåttet och fick alldeles för mycket socker i. Klara-Fina tyckte att vi borde göra om denna dagen lite oftare. Det tycker jag också, men nästa gång ska vi nog försöka vara friska.

Jag avslutade dagen med 90 minuters massage på http://www.lugn-ro.se/ och känner att jag börja återfå lite krafter. Nu ligger KF och Mozes och snarkar ikapp. Hennes feber stiger och hon känns som ett värmeelement. Lilla gumman...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar