Sidor

söndag 2 oktober 2011

Skroten nästa

Efter att ha sovit mest hela helgen kändes halsen och hostan något bättre. Men i morse när jag vaknade kunde jag knappt öppna ögonen. De gjorde fruktansvärt ont och hade helt klibbat igen. Ögoninflammation. Riktigt pinsamt att ringa till en kollega och berätta att jag måste vara hemma från jobbet imorgon också. Fast med tanke på hur ögoninflammation smittar tror jag inte de vill att jag ska komma...
Imorgon blir det besök hos doktorn istället. Ska nog be henne kolla upp hostan och andningen när jag ändå är där. Kanske inser hon att det är dags för en helrenovering av mig, eller skickar hon mig till skroten direkt (det är ungefär så det känns).
Ögoninflammation smittar från hund till människa och vice versa, så Maja får nöja sig med att ligga vid mina fötter. Det gillar hon inte. Hon gillar det så lite så att hon faktiskt inte ens har stannat hela dagen hos mig. Vad hon har gjort vet jag inte, men på magen ser det ut som om hon skulle föda vilken sekund som helst. Jag kunde svurit på att det inte fanns något att stjäla i huset, men Maja har näsa för det mesta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar