Sidor

tisdag 10 juli 2012

Håll tummarna

Idag ska jag till kirurgen i Karlskrona för att kontrollera hur sårläkningen av operationsåret går. Enligt distriktsköterskan så ser det verkligen bra ut. Men enligt den kirurg som skrev ut mig efter operationen, så är det mer regel än undantag att man måste operera en gång till.

Efter att ha gått till distriktsköterskan (eller åkt till sjukhuset) varje dag i snart 8 veckor så har jag tröttnat rejält. Det känns att det sliter på kroppen att gå med en ständig infektion.

Om jag blir godkänd av kirurgen idag och de inte behöver operera mer, så har jag kommit ungefär halvvägs i sårläkningsproceduren. Om jag inte blir godkänd och de måste operera om, så har jag 8 ogjorda veckor till. Jag är väldigt väldigt nervös!


I söndags upptäckte vi att Majas ena trampdyna var liksom helt avskuren. Jag vet inte när eller hur det har hänt. Men det känns rätt tufft för en hund som har en fruktansvärd smärta i kroppen efter borrelian. Jag hade trott att medicinerna skulle gett mer effekt, men tyvärr inte än. Såret behandlas med rengöring och receptbelagda krämer och så får hon kortison och antibiotika för borrelian, vilket förstås är bra även för trampdynan som försvann.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar