Sidor

lördag 21 juli 2012

Bilen återfunnen, bra att vara blåögd

Det var inte ens ett skämt, det var missuppfattning. En person som skulle lånat pappas bil, lånade min eftersom jag hade pappas bil.

Sms:en kom inte fram som de skulle igår, eftersom det är festival och nätet var överbelastat kl 21 när jag upptäckte att bilen var borta.

Enda problemet dom kvarstår är att få den icke-anmäld som stulen. Det går nämligen inte att göra via telefon, för då kan ju tjuven ringa. Å andra sidan tyckte polisen jag pratade med att det lät onödigt att köra ut och verkligen kontrollera att bilen var återfunnen, framförallt eftersom den aldrig varit stulen. I skrivande stund håller polisen på att avskriva ärendet och ni behöver inte längre hålla koll.

Lagom pinsam historia, men med tanke på vissa oersättningsbara saker i bilen är jag ytterst tacksam att den inte är stulen.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar