Sidor

fredag 20 juli 2012

Bilen borta

Igår upptäckte vi att min bil blivit stulen. Jag hade lånat pappas gamla till veterinären i fredags och ställt min hos mamma.

Eftersom jag är så blåögd tror jag inte sådant händer i Mörrum, så jag liksom väntar på att den som skämtar med mig ska komma tillbaka med bilen. Med tanke på att det fanns några väldigt viktiga saker i den, så hade det onekligen varit bra...

När jag polisanmälde bilens bortrövande fick jag mycket märkliga frågor. Som till exempel om de hittade både bil och förövare, ville jag då att förövaren skulle bli betalningsansvarig för de skador hen hade orsakat. Finns det någon som svarar nej på det?

Om ni ser KWW 578, mörkgrå metallic Volvo, ute på vägen så hojta till. Hojta så högt att polisen hör. Och om någon skämtar med mig, bör ni nog komma tillbaka med bilen, polisen har efterlyst den.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar