Sidor

onsdag 4 januari 2012

Rosa och gröna konstverk

Inatt trodde jag att huset skulle blåsa sönder. Det var så otäckt att jag inte kunde somna. Så jag hämtade Stella och vi miljötränade på att mysa i sängen. Stella somnade med huvudet på min hals och där låg hon timme efter timme. Rätt snart kom Klara-Fina in och var rädd, stormen hade väckt henne. Hon fick sova på min arm.

Jag fick feber och ont i halsen i natt. Men det gjorde liksom inget, inte när jag låg omgiven av en valp och en dotter på andra sidan. Ibland bjuder livet på ljuvliga stunder.

Idag har jag spenderat dagen med feberfrossa i sängen. De andra tre valparna har fått miljöträna på att mysa i sängen. En åt gången. Det går faktiskt an att vara sjuk om man får snusa på en valp och titta på bra program på svt play. Jag frågade om Klara-Fina ville att jag skulle sätta på tv:n till henne, men hon sa att hon vant sig vid att inte ha tv och hellre ville leka själv. Barbie, dockhuset och valparna har avlöst varandra och teckningarna börja samlas på hög.

Valparna får äggula i sin mat och det gör att vi ständigt har äggvitor över. I förrgår gjorde jag maränger som gick åt som smör i solsken. Idag bakade vi nya. Vi hällde lite karamellfärg i och det blev fantastiskt små söta gröna och rosa konstverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar