Sidor

lördag 14 januari 2012

Detta är ju sjukt! (ny rapport från sjukstugan)

Mamma och jag diskuterar ofta om vilket som är väsrt, migrän eller maginfluensa. Hittills har migrän alltid vunnit den icke så ärofyllda diskussionen. Men nu vet jag bättre. Det värsta är utan tvekan migrän och maginfluensa samtidigt. Vidrigaste kombinationen någonsin. Och fredagen den 13:e var kvällen jag drabbades av detta.  Dantes inferno hade inte kunnat beskriva helvetet mer precist än så. Nu är migränen borta och bara magsjuka känns relativt lindrigt...

Klara-Fina är ännu inte frisk från sin feber och halsont. Hon fick åka till sin pappa tidigt imorse, för att inte smittas av min maginfluensa. Någon måtta på sjukdomarna här i huset får det ju vara.

Några som inte är sjuka är valparna. De är oförskämt pigga, vilket inte till fullo uppskattas av mig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar