Sidor

måndag 9 januari 2012

Första dagen på dagis

Idag när jag jobbade var valparna hemma hos mamma. Valparna hade det bra och trivdes nog, men jag höll på att sakna ihjäl mig. Så fort tillfälle bjöds kollade jag bilderna som finns här på bloggen. Till helgen är det dags för killarna att flytta till sina nya hem. Hur ska jag klara det?

När vi skulle åka hem från mamma hade det snöat ut och ett tunt fint lager snö låg på marken. Två av valparna var till en början helt oberörda medan två stod som statyer och tittade på tassarna och vände sedan om för att gå in igen. När jag väl fått tillbaka dem ut hade de andra upptäckt att det var något konstigt på tassarna och stod som två söta små fån, och kikade på tassarna och luktade på snöflingorna som föll. Valparna i kullen är så lika att jag inte ser skillnad på dem om jag inte kollar deras märkning och det var tyvärr för mörkt för att se vem som var vem. Söta är de allesammans iallafall och alla fyra var glada när de kom hem och rusade fram till katten Puma och brottade ner henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar