Sidor

söndag 1 januari 2012

Nyårsdagen

Regnet har öst ner här idag och valparna har vägrat att gå ut. Istället har de försökt riva köket. Jag tror att de flesta skulle hållt med mig om att året kunde fått en bättre start...

Igår valde jag att stanna hemma själv med  valparna så att allt skulle vara lugnt omkring dem medan raketerna smällde utanför. Vi hade varit hos mamma innan på dagen och gått ett par rundor och umgåtts med många andra hundar och valparna fick festa på ren nötfärs. Vid niotiden gav jag dem två stora märgben, som dock käkades upp av deras föräldrar. Att stanna hemma ensam visade sig dock vara lite överdrivet beskyddande eftersom valparna inte ens vaknade av raketerna. De sov igenom allt skjutande som om det vore en helt vanlig natt. Å andra sidan har de två väldigt coola föräldrar att brås på, så det borde verkligen inte förvåna mig. Själv tyckte jag att det smällde ovanligt mycket, det måste varit rekord.

Halv ett körde Stella och jag in till stan för att hämta pappa som varit på fest. Vi kan väl lugnt säga att Stelal gjorde succée på festen och jag tror att festen imponerade på Stella också. Hon var i högform! Själv var jag alldeles dödstrött och gäspade stort hela vägen hem.

Efter att ha skött sig så väl på en nyårsafton tycker jag nog att man borde bli belönad på nyårsdagen, men icke. Efter att ha sovit förlite har jag lite migränkänning och en stor fest hade inte ställt upp det värre än vad valparna gjort i köket. Sensmoral -  det är ingen mening att vara duktig och sköta sig. Städa med huvudvärk måste man ändå göra på nyårsdagen. Iallafall om man har fyra huliganer som är för fisförnäma för att gå ut i lite regn...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar