Sidor

fredag 25 maj 2012

Fredagsmys med bad

Klara-Fina och jag hängde med C & C till skorea i stan. Det var inte så flashigt som det låter, för det var bara fotriktiga skor som såldes. Å andra sidan är det vad jag behöver mest. När jag går sakta värker det minst, så numera går jag så mycket jag bara orkar.

Efter att ha shoppat loss bland de fotriktiga skorna gick vi runt Lindenborgssjön. Klara-Fina och lillC badade länge. De simmade omkring och hade just så roligt som man har när badar.

Den som uppskattade badet mest var Coco. Hon hoppade i och simmade runt en liten stund, sen simmade hon iväg ca 100 meter och tillbaka igen. Hon följde Mozes på hans lite avslappnade simturer, innan hon fräste iväg ca 200 meter spikrakt mot mitten av sjön. Hon simmade så målmedvetet och ett tag var hon så långt borta att jag inte såg henne. Men så kom hon tillbaka med en flaska i munnen. Det är faktiskt inte tillåtet att skräpa ner tycktes hon säga innan hon simmade iväg igen. Maja simmade hela tiden nära barnen och håller dem under uppsikt. Det resulterade i ett stort och värkande rivmärke på Klara-Finas ben, men 0 drunknande barn. LillC fick testa att hålla Maja i svansen och bli inbogserad av henne.

Mozes simmar avslappnat iväg på små rundor och bara njuter. Han håller dock stenhård koll på barnen. Maja & Mozes är fantastiska vänner till barnen.

Efter simmandet handlade vi lite mat och väl hemma satte vi på grillen och började förbereda maten. Grillbitar av nöt, nypotatis som fick kokas och sedan slängdes på grillen. Majskolvar, aubergine, paprika som vi tog bort skalet på, grillades också. Sockerbönor, olika sortes kryddsmör och tzatziki blev goda tillbehör och riktigt god cider från Kivik kompletterade måltiden perfekt.

Till efterrätt blev det the tårta!

Nu är jag så trött att jag undrar om jag kan stiga upp imorgon och så mätt att jag funderar på att aldrig äta. Fast om jag minns rätt har vi en brunchdejt inbokad med A imorgon. Så tydligen måste jag borde stiga upp och dessutom äta. Brunch är ju det bästa jag vet...


Pga allt förband kan jag bara ha vissa kläder och ingen av byxorna finns det fickor för mobilen. De senaste dagarna har jag gått miste om många fototillfällen. Ska försöka hitta något sätt att ha mobilen med. För den här bloggen är lite beroende av bilder.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar