Sidor

tisdag 29 maj 2012

Cykelironi

För några år sedan köpte jag en Skeppshult (cykel). Eftersom jag verkligen avskyr att cykla insåg jag efter något år att det hade blivit betydligt billigare att ta taxi än att köpa cykeln.

Men så uppstod en liten kris förra veckan. Jag var tvungen att ta mig ner till distriktsköterskan för att få såret omlagt, men kände inte att jag var i form att köra bil. Det är 1,5 km till vårdcentralen cykelvägen, men 2,1 km bilvägen och tar lika lång tid. Så jag tog cykeln och jag cyklade och det har jag fortsatt med sedan dess. Det är dock ingen risk att jag blir tagen för fortkörning, jag kan inte ta i även om jag hade velat och det hade jag förstås heller aldrig velat. Mina cyklande vänner småfnissar över ironin i att det dessutom gör mindre ont att cykla än att sätta sig i en bil - i såret vill säga, låren och lungorna lider av cyklandet men det har onekligen en underordnad betydelse.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar