Sidor

onsdag 27 juni 2012

Wt

Idag startade Mozes och jag på SSRK/Södras working test. Lika välordnat och trevligt som tidigare år.

Mozes startade starkt och spikade en dubbel på linje i högt gräs, av många ansedd som den svåraste stationen. Stationen efter kom han rätt på en enkelmarkering men hittade inte den. Han fick utanför närområdet och jag blåste tillbaka honom och då fick han den. Vår tredje station var en lång markering med apportkastare och ett uppsatt stängsel hundarna skulle hoppa över. Mozes sprang runt stängslet på väg ut men hoppade tillbaka. Samma station hade en dirigering som gick bra. Fjärde stationen var bara dirigering och den gick helt ok. Domaren gav mer nöjd än jag och tilldelade oss full pott. Vår sista station var en dubbelmarkering där den först kastade hamnade i vattnet. Jag trodde att det var bäst att låta Moz ta den sist kastade först, men det var nog ett felbeslut. Han kom rätt och letade och letade i rätt område i en evig tid. Sedan hade han glömt den först kastade och jag stöttade honom för lite när jag inte kunde se honom. Så han kom aldrig ner i vattnet, tyvärr.

Jag är lite förvånad över missarna, men så är det ju. En bra dag hade han spikat alla stationer med högsta poäng. Men inte idag.

Sedan jag opererades har vi inte träffat folk eller andra hundar, så det kan förstås ha inverkat. Själv fick jag bra träning i att dirigera honom inför en stor publik. Men det ut tagit rejält på mina krafter och nu har ut ont och är rejält trött.


Coco fick vara hos kompisen Tiana och lära hennes familj vad intensitet och energi är för något. Stort tack för hjälpen!


Det bästa med dagen var dock att min skräck för elitklassen försvann. Deras stationer var inte mycket svårare än ökl. En station var elit faktiskt betydligt lättare. En bra dag hade ingen av de stationerna varit något problem för Moz och kanske inte heller för mig...


Stort tack till Annika & Caroline som ordnat detta så bra. Tack till domarna och funktionärerna. Grattis till alla vinnarna! Prisbordet var fullt av riktigt bra priser och näst


a



år är muck bootsen mina...



Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar