Sidor

onsdag 6 juni 2012

Surkärring

Varje år vid den här tiden förvandlas jag till en surkärring (ja, förvandlas - det är inte alltid så). Anledningen stavas Sweden Rock. Det dunkar av bas och trummor i hela huset och mobilnätet är i princip utslaget. Det är omöjligt att köra till Sölvesborg på grund av trafikstockning och tok(av)klädda människor raglandes mitt på gatorna dygnet runt. Och allt detta för en festival med dålig rock från 80-talet.

Hade det varit alternativrock från 90-talet, då hade jag inte klagat. Nejdå, då hade jag stått längst fram och röjt loss och säkerligen raglat hem mitt i natten utan att bry mig om mobilnätet eller störda grannar.

// Surkärringen i Buskelund, vars youtube hakar pga överbelastning på nätet


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar