Sidor

söndag 10 juni 2012

Lugn och ro

Efter all turbulens med min akutoperation och Mozes akuta hjärtproblem/medvetslöshet troligtvis pga ormbett, är lugn och först enda jag vill ha. Men lugnet verkar vänta på sig. Antibiotika liten (den andra) tog slut i torsdags och idag var hela operationssåret fyllt ned var, luktade illa och gjorde tokont. Med tanke på hur mycket jag kräks av antibiotika känns det inget vidare att börja på en tredje tuff kur. Men vad har jag för val?

Jag satte på Red Hot Chili Peppers i mobilen och gick i 90 minuter sjungandes med Mozes i koppel och de båda damerna lösa. Jag hoppas att jag var själv i skogen för det var ingen skönsång direkt. Lite frustration försvann och jag känner mig bättre laddad för morgondagens möte med läkare och ny sköterska.

Mozes är som vanligt. Jag tillåter inga tokrusningar med Coco så det blir mestadels koppel. Han har ett starkt hjärta min pojk, inte alla hade överlevt den pärsen.

Själv behöver jag inget starkt hjärta, bara liiite smärttålighet och tålamod. I morgon blir det påfyllning av meditation, massage och healing för min del.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar